Naloga
Uvedba obvezne izvršnice
Učinki naloge / pričakovani rezultati
V preteklem letu so že potekale razprave, ali predpisati obvezno izdajanje izvršnic v postopkih javnega naročanja z namenom izboljšati plačilno disciplino. Tekom razprav je bilo ugotovljeno, da pretežni del javnih naročnikov predstavljajo proračunski uporabniki, za katere javnofinančna zakonodaja določa maksimalen rok plačila, ki ga pretežno spoštujejo. Ker pa je na javno-finančnem področju mogoče opaziti, da vsi z zakonom določenih rokov ne spoštujejo, je Ministrstvo za finance predvidelo možnost uvedbe obveznega dajanja izvršnic v poslih, v katerih so udeležene osebe javnega prava. V ta namen je bilo v oktobru 2012 načrtovano, da se bo pripravila novela ZPreZP-1, ki naj bi uredila uporabo izvršnice v javnih naročilih. Izdaja izvršnice bi bila obvezna za nesporni del računa ali situacije, če bo upnik to zahteval. OZS in GZS sta novembra 2012 sporočili, da z izvršnico še nimata izkušenj. Pri Združenju bank Slovenije pa so v začetku januarja 2013 sporočili, da so do tedaj v vnovčenje prejeli približno 10 izvršnic. V začetku januarja 2013 je bila na GZS posredovana prošnja, naj med svojimi člani izvedejo anketo o uporabljivosti izvršnice, vendar z rezultati ankete na Ministrstvu za finance nismo seznanjeni. Ko bomo rezultate ankete s strani GZS prejeli, jih bomo preučili ter pripravili novelo ZPreZP-1, če bo to potrebno, vendar pa na Ministrstvu za finance menimo, da uvedba obvezne izvršnice v javnih naročilih, na podlagi zgoraj navedenega (pretežni del javnih naročnikov predstavljajo proračunski uporabniki, za katere javnofinančna zakonodaja določa maksimalen rok plačila, ki ga pretežno spoštujejo), ne bi imela bistvenega učinka.