V sektorju se izkazujejo potrebe po uvedbi novega, dodatnega sistema izobraževanja voznikov. Poklic voznika zahteva širok nabor posebnih znanj. Poleg tega gre tudi za posamezne specifike dela, glede na vrsto tovora, ki se prevaža. Zavedati se je potrebno, da se zaradi nezadostnega znanja voznikov dodatno ogroža varnost v cestnem prometu, povzroča pa se tudi dodatna gospodarska škoda, ki jo utrpijo predvsem prevozniki. V novem, dodatnem sistemu izobraževanja bi teoretični del lahko izvajali OZS in GZS, pod okriljem MZI, praktični del pa bi vozniki lahko opravljali v prevoznih podjetjih, ki bi bila zainteresirana za izobraževanje. Glede na to, da je proces izobraževanja povezan z dokaj visokimi stroški, bi morala država finančno podpreti »mentorstvo«. Oblika finančne podpore prevoznim podjetjem bi se lahko izkazala v obliki davčnih olajšav, dodelitve sredstev po vozniku ipd. Proces poučevanja za usposobljenega voznika v praksi traja do 2 leti. Po zaključku usposabljanja bi voznik z uspešno opravljenim izpitom pridobil certifikat oz. spričevalo. Navedeni dokument bi služil kot dokazilo, da je voznik opravil proces izobraževanja in je usposobljen za samostojno opravljanje dela. Podoben sistem izobraževanja je bil pred leti vzpostavljen v največjih prevoznih podjetjih (Viator, Intereuropa). Ukrep: Dopolnitev Zakona o prevozih v cestnem prometu.
01.03.2024 | DR |
Trenutni status | DR |
Realizacija zamuja | 196 dni |
Naziv podcilja | Uvedba novega sistema izobraževanja poklicnih voznikov |
Odgovorni resor | Ministrstvo za infrastrukturo |
Rok za realizacijo | 30.04.2024 |
Vpliv na subjekte | Na poslovne subjekte, Na javni sektor |
Zgodovina poročanj | ||||
---|---|---|---|---|
Status | Poročanje za obdobje | Poročal | Datum | Opis |
Delno realizirano | 01.01.2023 - 31.12.2023 | Admin | 01.03.2024 | Sprememba zakona o prevozih v cestnem prometu je v postopku spremembe, trenutno je predlog v obravnavi v DZ. S predlogom se naslavlja tudi področje izobraževanja voznikov, in sicer se natančneje ureja področje usposabljanja za preizkus znanja za pridobitev strokovne usposobljenosti upravljavca prevoza, dodatno se ureja področje temeljnih kvalifikacij voznikov, in sicer se predvsem dopolnjujejo pogoji, ki jih bodo morale izpolnjevati pooblaščene organizacije za izvajanje nalog na omenjenih področjih. Predpisujejo se tudi dodatni pogoji za člane komisije, ki sodelujejo v procesu pridobitve temeljne kvalifikacije voznikov, ker se je v praksi pokazalo, da vozniki nimajo določenih znanj, ki jih lahko pridobijo v procesu dodatnega izobraževanja, in sicer s pomočjo ustrezno usposobljenega kadra, ki je v ta proces vključen. Vse navedeno sledi ciljem za izboljšanje področja usposabljanja voznikov in posledično zagotavljanju večje varnosti za vse udeležence v prometu. Dodatnih aktivnosti na tem področju v tem trenutku ministrstvo ne načrtuje, vsekakor pa bomo podprli vse aktivnosti, ki ju bosta na področju izobraževanja izvajali obe pristojni zbornici. |