Zgodovina poročanj |
Status |
Poročanje za obdobje |
Poročal |
Datum |
Opis |
Realizirano |
01.05.2014 - 31.01.2015 |
MF |
18.02.2015 |
Gospodarska kriza je v letih 2009–13 izpostavila vrsto šibkosti v slovenskem bančnem sistemu in je terjala ukrepanje tako v samih bankah kot tudi na področju sistemske ureditve. Slovenija je v letih 2013 in 2014 izvedla obsežne ukrepe za krepitev stabilnosti bank, kar je stabiliziralo bančni sektor in povrnilo kredibilnost države na mednarodnih finančnih trgih. Ukrepi za krepitev stabilnosti bank so vključevali preglede kakovosti sredstev, obremenitvene teste, dokapitalizacijo bank v državni lasti in prenos slabih posojil na Družbo za upravljanje terjatev bank (v nadaljnjem besedilu: DUTB).
Na podlagi rezultatov skrbnega pregleda aktive in stresnih testov je Republika Slovenija konec leta 2013 in v letu 2014 izvedla dokapitalizacijo šestih bank (NLB, NKBM, Factor banka, Probanka, A Banka in Banka Celje) v skupni višini 3.647 mio EUR. Poleg tega so bile iz štirih bank na DUTB prenešene tvegane terjatve v bruto izpostavljenosti 4.9 mrd EUR po prenosni vrednosti 1,6 mlrd EUR.
Za povrnitev dolgoročne vzdržnosti in dobičkonosnosti bank je treba izvesti njihovo prestrukturiranje. Banke, ki so bile deležne državne pomoči, so se zavezale k izvedbi celovitih programov prestrukturiranja, ki temeljijo na cilju ponovnega doseganja dobičkonosnosti ter povečane odpornosti v primeru morebitnih prihodnjih pretresov. Doseganje omenjenih ciljev je deloma odvisno od zunanjega okolja, v veliki meri pa pogojeno z večjo učinkovitostjo bank, osredotočenjem na ključne dejavnosti, dobrim upravljanjem ter doseganjem ekonomij obsega.
Proces sanacije bank ter gospodarstva soodvisna procesa in tako lahko le uspešen zaključek poslovnega, lastniškega in finančnega procesa prestrukturiranja zadolženega slovenskega gospodarstva pozitivno vpliva na ponoven dokončen zagon kreditne aktivnosti bank in izboljšanje stanja v bančnem sistemu. Za čim bolj učinkovite postopke prestrukturiranja podjetij bo ključna vloga »task force« skupine za prestrukturiranje, ki bo z vsemi ključnimi deležniki skrbela za koordinirane in celovite postopke prestrukturiranja realnega sektorja. Ključnega pomena je tudi vloga Družbe za upravljanje terjatev bank, kateri je treba preko sprememb Zakona o ukrepih RS za krepitev stabilnosti bank omogočiti instrumente za bolj učinkovito upravljanje prevzetega premoženja.
Z oživljanjem gospodarske aktivnosti je pričakovati, da se bo tudi kreditni cikel postopno obrnil. Dodaten pozitiven učinek na kreditiranje bi lahko v prihodnjih letih izhajal iz udeležbe bank na ciljnih operacijah ECB (TLTRO). Pri slednjih je pričakovan neposreden učinek na kreditiranje, zaradi večjega obsega razpoložljivih virov. |
Delno realizirano |
01.01.2014 - 30.04.2014 |
MF |
29.05.2014 |
"Ena izmed prednostnih nalog Vlade Republike Slovenije je sanacija bančnega sistema, ki se izvaja skladno z Zakonom o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (ZUKSB), katerega glavni cilji so znižanje deleža slabe aktive v bankah, zagotavljanje kapitalske ustreznosti bank, posledično pospeševanje kreditiranja nefinančnega sektorja, zagotovitev pogojev za odprodajo kapitalskih naložb države v bankah in ugotavljanje odgovornosti za nastanek kreditov in naložb, ki se vodijo kot slabitve v bilancah bank.
Stabilizacija bančnega sistema v prvi fazi zagotavlja reševanje slabih terjatev v bankah ob hkratni dokapitalizaciji, čemur bo sledila konsolidacija bančnega sektorja in privatizacija državnih deležev v bankah. Cilj tovrstnega pristopa je oblikovanje dobro kapitaliziranega bančnega sistema, ki učinkovito opravlja vlogo finančnega posrednika v gospodarstvu in zagotavlja dobičkonosnost sektorja ob hkratnem dobrem korporativnem upravljanju. Pred izvedbo ukrepov za zagotavljanje stabilnosti bank je bila izvedena celovita, neodvisna ocena kapitalskih potreb. Tovrsten pristop je pripomogel k zaupanju finančnih trgov, hkrati pa je preprečil nekatere pomanjkljivosti preteklih sukcesivnih dokapitalizacij bank v državni lasti. Rezultati neodvisnega pregleda kakovosti aktive (AQR) ter rezultati obremenitvenih testov (stress tests-ST) so bili objavljeni decembra 2013.
Na podlagi odločb Banke Slovenije, s katerimi je odredila izredni ukrep povečanja kapitala in pozitivnega mnenja Evropske komisije, je 18. decembra 2013 Republika Slovenije zagotovila ustrezno povečanje kapitala NLB, NKBM, Probanki in Factor banki. V Abanki je bila izvedena samo delna dokapitalizacija v skladu z začasno odločitvijo EK.
Vse aktivnosti prenosa tveganih postavk potekajo skladno z načrti. NLB in NKBM sta prenesli tvegane postavke na DUTB vzporedno z dokapitalizacijo. Prenos tveganih postavk iz Abanke ter dokončna dokapitalizacija banke bosta izvedena po dokončni odobritvi ukrepov s strani Evropske komisije, dokapitalizacija banke pa se načrtuje v juniju 2014. Pobudo za izvedbo ukrepov po ZUKSB je marca 2014 dala tudi Banka Celje, pobudo pa je že obravnavala tudi vlada. Pri Banki Celje trenutno poteka obravnava na Evropski komisiji glede programa prestrukturiranja in seznama tveganjih postavk za prenos na DUTB. Pri Factor banki in Probanki je rok za izhod iz ELE (neposredno posojilo v skrajni sili) 30.6.2014, Republika Slovenija pa bo morala skladno s poroštveno izjavo z dne 6. 9. 2014 zagotoviti dodatna sredstva za potreben izhod iz ELE.
"
|
Delno realizirano |
03.10.2013 - 31.12.2013 |
Admin |
24.04.2014 |
»Ena izmed prednostnih nalog Vlade Republike Slovenije je sanacija bančnega sistema, ki se izvaja skladno z Zakonom o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (ZUKSB), katerega glavni cilji so znižanje deleža slabe aktive v bankah, zagotavljanje kapitalske ustreznosti bank, posledično pospeševanje kreditiranja nefinančnega sektorja, zagotovitev pogojev za odprodajo kapitalskih naložb države v bankah in ugotavljanje odgovornosti za nastanek kreditov in naložb, ki se vodijo kot slabitve v bilancah bank. Stabilizacija bančnega sistema v prvi fazi zagotavlja reševanje slabih terjatev v bankah ob hkratni dokapitalizaciji, čemur bo sledila konsolidacija bančnega sektorja in privatizacija državnih deležev v bankah. Cilj tovrstnega pristopa je oblikovanje dobro kapitaliziranega bančnega sistema, ki učinkovito opravlja vlogo finančnega posrednika v gospodarstvu in zagotavlja dobičkonosnost sektorja ob hkratnem dobrem korporativnem upravljanju.Pred izvedbo ukrepov za zagotavljanje stabilnosti bank je bila izvedena celovita, neodvisna ocena kapitalskih potreb. Tovrsten pristop je pripomogel k zaupanju finančnih trgov, hkrati pa preprečil nekatere pomanjkljivosti preteklih sukcesivnih dokapitalizacij bank v državni lasti. Rrezultati neodvisnega pregleda kakovosti aktive (AQR) ter rezultati obremenitvenih testov (stress tests-ST) so bili objavljeni decembra 2013.Na podlagi odločb Banke Slovenije, s katerimi je odredila izredni ukrep povečanja kapitala in pozitivnega mnenja EK, je 18. decembra 2013 Republika Slovenije zagotovila ustrezno povečanje kapitala NLB, NKBM, Probanki in Factor banki. V Abanki je bila izvedena samo delna dokapitalizacija v skladu z začasno odločitvijo EK.Vse aktivnosti prenosa tveganih postavk potekajo skladno z načrti. NLB in NKBM sta prenesli tvegane postavk na DUTB vzporedno z dokapitalizacijo. Prenos tveganih postavk iz Abanke se bo izvedel po dokončni odobritvi ukrepov s strani Evropske komisije (še prej mora banka pripraviti progra |