Zgodovina poročanj |
Status |
Poročanje za obdobje |
Poročal |
Datum |
Opis |
Realizirano |
01.05.2014 - 31.01.2015 |
Admin |
20.04.2015 |
Z Zakonom o ukrepih za uravnoteženje javnih financ občin (Uradni list RS, št. 14/15), ki je bil uveljavljen in sprejet, se občinam omogoča samostojno vlaganje zemljiškoknjižnih predlogov in tudi samostojna elektronska pretvorba zasebnih listin, torej sedaj vseh listin, ki so podlaga za vpis v zemljiško knjigo. Občina lahko po novi ureditvi nastopa v zemljiškoknjižnem postopku samostojno, brez sodelovanja notarja, ko se zahteva pretvorba zasebnih listin v elektronsko obliko, v primerih ko občina vlaga zemljiškoknjižni predlog v svojo korist. Prav tako zakon prinaša lažje ustanavljanje občinskega pravobranilstva, ki občino ali več občin skupaj kot zakoniti zastopnik zastopa v sodnih upravnih in drugih postopkih. |
Delno realizirano |
01.05.2014 - 31.01.2015 |
MP |
25.02.2015 |
Ustrezne rešitve so uvrščene v Zakon o interventnih ukrepih za uravnoteženje javnih financ občin, ki je v obravnavi v DZ RS. |
Delno realizirano |
01.01.2014 - 30.04.2014 |
Admin |
05.06.2014 |
Stališče MP: Kot smo navedli že v usklajevanju "Enotnega dokumenta", je Ministrstvo za pravosodje področje podrobno poučilo in s sodelovanjem drugih pristojnih ministrstev najprej načrtovalo ustrezno ureditev ob pripravi predloga oziroma novele Zakona za uravnoteženje javnih financ za področje občin, katerega priprava se ni nadaljevala. Posledično je bilo na podlagi proučitve z drugimi pristojnimi ministrstvi in organi dogovorjeno, da bo področje ustrezno urejeno s spremembami pravnih podlag za ustanavljanje (med)občinskih pravobranilstev." Glede na to, da predpisi, ki določajo podlage za (med)občinska pravobranilstva, niso v pristojnosti Ministrstva za pravosodje, predlagamo, da se kot organ, odgovoren za realizacijo, navede Ministrstvo za notranje zadeve, saj je Ministrstvo za pravosodje svoj del že realiziralo, kot izhaja iz prvega dela Opisa (ki je že v aplikaciji).
Stališče MNZ: Z vidika odprave administrativnih ovir oziroma bremen se s pojasnilom Ministrstva za pravosodje ne moremo strinjati, saj ne sledijo cilju ukrepa in ta je, da se občinam omogoči samostojno vlaganje zemljiško knjižnih predlogov, brez ovir oziroma potreb po ustanavljanju občinskih pravobranilstev in tudi brez ovir v obliki pretvorb in prilaganja listin, ki so podlaga predlogu v primeru, da imajo listine naravo zasebne listine.
|
Nerealizirano |
01.01.2014 - 30.04.2014 |
MP |
20.05.2014 |
Predlagamo, da se pod "Opis" dopolni na koncu dosedanjega:
"Kot smo navedli že v usklajevanju "Eotnega dokumenta", je Ministrstvo za pravosodje področje podrobno poučilo in s sodelovanjem drugih pristojnih ministrstev najprej načrtovalo ustrezno ureditev ob pripravi predloga oziroma novele Zakona za uravnoteženje javnih financ za področje občin, katerega priprava se ni nadaljevala. Posledično je bilo na podlagi proučitve z drugimi pristojnimi ministrstvi in organi dogovorjeno, da bo področje ustrezno urejeno s spremembami pravnih podlag za ustanavljanje (med)občinskih pravobranilstev."
Glede na to, da predpisi, ki določajo podlage za (med)občinska pravobranilstva, niso v pristojnosti Ministrstva za pravosodje, predlagamo, da se kot organ, odgovoren za realizacijo, navede Ministrstvo za notranje zadeve, saj je Ministrstvo za pravosodje svoj del že realiziralo, kot izhaja iz prvega dela Opisa (ki je že v aplikaciji).
|
Delno realizirano |
03.10.2013 - 31.12.2013 |
Admin |
24.04.2014 |
Občine lahko vlagajo zemljiškoknjižne predloge, omejene so le pri pretvorbi in prilaganju listin, ki so podlaga predlogu, v primeru, da imajo listine naravo zasebne listine. |