Delno realizirano |
01.01.2021 - 31.12.2021 |
MDDSZ |
07.10.2021 |
Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenija je prenovil in digitaliziral svoje poslovanje, postopke vodi od začetka do konca brezpapirno, dokumente strank pa upravlja v digitalnih dosjejih. Od leta 2015 tudi odločbe izdaja v izvirno elektronski obliki, v postopku jih digitalno podpišeta strokovni delavec in pristojni direktor, stranki pa jih vroči elektronsko ali pa v fizičnem prepisu, pri čemer lahko stranka kadarkoli prevzame elektronski izvirnik in preveri avtentičnost prepisa. Digitalne storitve ZPIZ omogočajo državljanom in podjetjem varno in učinkovito poslovanje na daljavo. Portala sta strankam na voljo na naslovu https://www.zpiz.si. Gre za, na eni vrsti storitve, ki so namenjene zavarovancem in upokojencem, na drugi strani pa storitve (BiZPIZ), ki so namenjene organizacijam, s katerimi ima zavod vzpostavljenih vrsto integracij, v katerih elektronsko izmenja več kot 50 milijonov dokumentov in poslovnih sporočil letno, to pa mu omogoča visoko stopnjo avtomatizacije poslovanja. Zavarovanci in upokojenci z uporabo storitev lahko s storitvijo eVloge pripravijo, digitalno podpišejo in oddajo zahteve za začetek postopkov in vse ostale potrebne dokumente, zavod pa jim odločbe in druge dokumente elektronsko vroča s storitvijo ePredal. Storitev Informativna osebna evidenca zavarovancem omogoča spremljanje njihovih podatkov o zavarovanju, storitev eNakazila pa spremljanje nakazil. Datum upokojitve in višino pokojnine si stranke izračunajo s storitvijo Spletni pokojninski kalkulator (Osebni za registrirane uporabnike na njihovih konkretnih podatkih o zavarovanju) ter Splošni za neregistrirane uporabnike oziroma izračune na simuliranih vnosih podatkov. Storitve je konec leta 2020 uporabljalo več kot 80 tisoč registriranih uporabnikov s kvalificiranimi digitalnimi potrdili, nekaj tisoč tudi z računom SI-PASS ali mobilno identiteto smsPASS. V letu 2020 je zavod uvedel novo generacijo digitalnih storitev eVloge za VSE, s katerimi je omogočil oddajo elektronskih vlog in digitalni prevzem dokumentov tudi uporabnikom brez digitalnih potrdil in uporabnikom portala e-Uprava. Z uvedbo storitve e-Vloge za VSE je zavod v letu 2020 za štirikrat povečal število prejetih elektronskih vlog na več kot 78 tisoč, rast pa se nadaljuje tudi v letu 2021. Nekatere digitalne storitve ZPIZ so dosegljive tudi kot glasovno odzivne (IVR) storitve prek telefona, po avtomatskem telefonskem odzivniku so na voljo osnovne informacije, na zahtevnejša vprašanja pa več kot 300 tisoč strankam letno v enotnem kontaktnem centru telefonsko svetujejo strokovno usposobljene svetovalke in svetovalci. Pomoč uporabnikom spletišča pri uporabi storitev zavoda od leta 2019 zagotavlja tudi Digitalni pomočnik ZPIZ, ki strankam dnevno posreduje v povprečju do 1000 odgovorov na njihova vprašanja. |