Naloga
Varnost in zdravje pri delu
Učinki naloge / pričakovani rezultati
1. ZVZD-1, ki je bil sprejet maja 2011 in je začel veljati 3.12.2011, je ob upoštevanju stališč socialnih partnerjev in določb okvirne direktive, povzel zahteve slovenske obrti in podjetništva v 2.odst. 28. člena, 30. členu, 41. členu, v členih od 55 do 61 ter v poglavju o dovoljenju za opravljanje strokovnih nalog.
2. V štirih izvršilnih predpisih so rešitve iz zakona podrobneje razdelane:
-uveljavitev naslednjih predpisov:
Pravilnik o dovoljenjih za opravljanje strokovnih nalog na področju varnosti pri delu (Uradni list RS, št. 109/11);
Pravilnik o opravljanju strokovnega izpita iz varnosti in zdravja pri delu (Uradni list RS, št. 109/11) ;
Pravilnik o pogojih, ki jih mora izpolnjevati strokovni delavec za varnost pri delu (Uradni list RS, št. 109/11);
Pravilnik o stalnem strokovnem izpopolnjevanju in usposabljanju na področju varnosti in zdravja pri delu (Uradni list RS, št. 109/11),
3. Prav tako je Slovenija že pristopila k projektu OIRA , to je izdelavi spletnega orodja, ki bo brezplačno na voljo zlasti delodajalcem, ki zaposlujejo majhno število delavcev, da sami ocenijo tveganja v svojih organizacijah
Učinki: - samozaposleni izvzeti iz definicije delodajalca po ZVZD-1
- omogočene so poenostavitve pri pripravi izjave o varnosti z oceno tveganja
- določene so izjeme za samozaposlene glede usposabljanja za varno delo ter prvo pomoč
- samozaposlene osebe niso zavezane za zdravstvene preglede
- zdravstveni pregledi delavcev se morajo izvajati glede na ugotovljena tveganja za varnost in zdravje
- vodenja evidenc je poenostavljeno, saj je obvezna le hramba dokumentacije
- obstaja možnost, da se delodajalci sami usposobijo za opravljanje nalog varnosti pri delu
- prilagojeni so pogoji za strokovne delavce glede na predpisane kriterije