Natisni

Naloga

Vzpostavitev enotnega kompetenčnega modela v javni upravi

Ukrep / Vzpostavitev enotnega kompetenčnega modela v javni upravi

Zgodovina statusov

22.04.2020 R
20.02.2018 DR
09.03.2017 DR
02.06.2016 DR
10.02.2016 DR
28.12.2015 N

Podatki o nalogi

Trenutni status R
Naziv podcilja Vzpostavitev enotnega kompetenčnega modela v javni upravi
Odgovorni resor Ministrstvo za javno upravo
Rok za realizacijo 31.12.2020
Strategija razvoja javne uprave 2020 2.: Učinkovita uporaba virov
2.1.: Izboljšanje upravljanja človeških virov
Zgodovina poročanj
Status Poročanje za obdobje Poročal Datum Opis
Realizirano 01.01.2019 - 31.12.2019  Admin  22.04.2020  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31. 12. 2019: V letu 2019 smo nadaljevali z aktivnostmi za določitev delovno specifičnih kompetenc, ki predstavljajo nabor pomembnih kompetenc za uspešnost pri delu na posameznem strokovnem področju. Delovna mesta, ki delujejo na vsebinsko sorodnem področju, so združena v sklope sorodnih delovnih mest in zanje veljajo enake delovno specifične kompetence. V okviru projekta je opredeljenih 14 sklopov sorodnih delovnih mest, od katerih ima vsak unikaten set kompetenc. Tako model kompetenc za državno upravo sestavljajo trije ključni vsebinski sklopi kompetenc, in sicer temeljne, vodstvene in delovno specifične kompetence. Vsak sklop zajema določeno število kompetenc, vsako pa nadalje opredeljujejo njen opis in vedenjski kazalniki. Tudi druga faza projekta je bila zaključena z organizacijo in izvedbo usposabljanj za vodje na drugem in tretjem nivoju vodenja, na katerih so le-ti pridobili veščine za presojo in načrtovanje razvoja kompetenc ter podajanje povratnih informacij. Z namenom uporabnosti kompetenčnega modela tudi v organih državne uprave, ki imajo določene specifike, so potekala usklajevanja/prilagoditve glede uporabnosti modela za njihovo področje. Na sestankih smo usklajevali model kompetenc z njhovim področjem dela in si na ta način prizadevali vzpostaviti kompetenčni model, ki bo uporaben za vse organe državne uprave. Z namenom nadaljnje podpore in prenosa znanj pri uporabi kompetenčnega modela za presojo temeljnih, vodstvenih in delovno specifičnih kompetenc je bilo v okviru projekta izvedeno tudi usposabljanje kadrovskih strokovnjakov (»Train the trainer«) . Izvedeno je bilo tudi usposabljanje članov Uradniškega sveta, ki so sodelovali v nekaterih fazah projekta. Prav tako so aktivnosti druge faze projekta potekale v sodelovanju s širšo in ožjo medresorsko delovno skupino, organi državne uprave, njihovimi predstavniki, kadrovskimi službami, vodji notranjih organizacijskih enot v posameznih organih državne uprave ter uspešnimi zaposlenimi na posameznih strokovnih področjih. Podatki za določitev delovno specifičnih kompetenc so bili pridobljeni z različnimi metodološkimi pristopi, in sicer: interaktivne delavnice, posveti, intervjuji, analiza virov. Z namenom zagotavljanja transparentnosti in obveščenosti o nastajajočih rešitvah v okviru projekta, so bile za vse zaposlene v državni upravi pripravljene mesečne e-novice o poteku in rezultatih projekta, ki so bile posredovane preko elektronske pošte zaposlenim v državni upravi, ter objavljene na spletni strani ministrstva. Da bi zagotovili podporo vodjem, kadrovikom in zaposlenim pri uporabi modela kompetenc tudi po zaključku projekta so bili izdelani naslednji dokumenti projekta: Katalog kompetenc, Priročnik za kadrovike/vodje za uporabo kompetenčnega modela (presojanje in razvoj kompetenc) in Dokument o metodologiji za določanje in presojanje temeljnih, vodstvenih in delovno specifičnih kompetenc. Del projekta je bila tudi priprava pripomočkov za pomoč pri presoji, t.i. vprašalnikov za presojo kompetenc ter lestvica za presojo le-teh. Tako je začrtana smer vzpostavitve sistema prepoznavanja in presojanja kompetenc ter sistema nadgradnje oziroma pridobitve manjkajočih kompetenc. Rezultati projekta bodo služili kot orodje za prepoznavanje in razvoj kompetenc ter bodo v pomoč vodjem in kadrovikom pri njihovem delu. Predstavljajo izhodišče za nadgradnjo veščin, spretnosti in znanj ter posledično prispevajo k učinkovitemu upravljanju zaposlenih, kar vodi v profesionalizacijo in krepitev usposobljenosti javnih uslužbencev. Ukrep je realiziran.  
Delno realizirano 01.01.2017 - 31.12.2017  Admin  20.02.2018  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31.12.2017: Izvedeno je bilo javno naročilo za Vzpostavitev kompetenčnega modela (v nadaljevanju VKM) in izbran izvajalec. V okviru medresorske delovne skupine za Učinkovito upravljanje zaposlenih so potekale predstavitve projekta VKM organom državne uprave. Izdelan je bil podroben komunikacijski načrt. Izvedene so bile aktivnosti (priprava podatkov, priprava analitik, priprava vsebinskih obrazložitev) za zagotovitev pravne podlage v okviru spremembe Zakona o javnih uslužbencih.  
Delno realizirano 01.09.2016 - 31.12.2016  Admin  09.03.2017  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31.12.2016: Pripravljen in potrjen je bil zagonski elaborat za projekt "Vzpostavitev kompetenčnega modela". Prav tako je bila pripravljena predinvesticijska in investicijska dokumentacija operacije Učinkovito upravljanje zaposlenih v okviru, katere se izvaja projekt "Vzpostavitev kompetenčnega modela". Izvedena je bila raziskava trga/seznanitev s ponudbami, ocenjeno vrednost naročila in načini postavljanja kompetenčnega modela s strani potencialnih ponudnikov. Proučena je bila strokovna literatura, domača in tuja praksa v zvezi s postavitvijo in uporabo kompetenčnega modela in pridobljene informacije o možnih načinih informacijske podprtosti pri določanju in presojanju kompetenc. V teku je proces priprave vsebinskih in tehničnih specifikacij za izvedbo odprtega javnega naročila, potekajo pa tudi aktivnosti, povezane s komunikacijo namena in ciljev projekta deležnikom v državni upravi.  
Delno realizirano 01.01.2016 - 30.04.2016  Admin  02.06.2016  Ni sprememb glede na prejšnje poročanje. 
Delno realizirano 01.09.2015 - 31.12.2015  Admin  10.02.2016  Realizacija obsega 10 %, saj je pripravljen zagonski elaborat projekta. 
Nerealizirano 01.05.2015 - 31.08.2015  Admin  28.12.2015