Natisni

Naloga

Storitve zaupanja – SI TRUST: zagotovitev delovanja mobilnih in drugih e-identitet ter kvalificiranih digitalnih potrdil

Ukrep / Storitve zaupanja – SI TRUST: zagotovitev delovanja mobilnih in drugih e-identitet ter kvalificiranih digitalnih potrdil

Zgodovina statusov

08.10.2024 R
30.07.2021 DR
22.04.2020 DR
12.02.2019 DR
20.02.2018 DR
13.03.2017 DR
03.06.2016 DR
12.02.2016 DR
28.12.2015 N

Podatki o nalogi

Trenutni status R
Naziv podcilja Storitve zaupanja – SI TRUST: zagotovitev delovanja mobilnih in drugih e-identitet ter kvalificiranih digitalnih potrdil
Odgovorni resor Ministrstvo za digitalno preobrazbo
Rok za realizacijo 31.12.2020
Vpliv na subjekte Na poslovne subjekte, Na državljane, Na javni sektor
Strategija razvoja javne uprave 2020 7.: Učinkovita informatika, dvig uporabe e-storitev in interoperabilnost informacijskih rešitev
7.1.: Izboljšanje kakovosti življenja državljanov, tudi z izboljšanjem komuniciranja in usklajenosti z javno upravo ob pomoči digitalnih poti
Zgodovina poročanj
Status Poročanje za obdobje Poročal Datum Opis
Realizirano 01.01.2024 - 31.12.2024  Admin  08.10.2024  Ukrep je realiziran. 
Delno realizirano 01.01.2020 - 31.12.2020  Admin  30.07.2021  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31. 12. 2020: Državni center za storitve zaupanja SI-TRUST je uspešno opravil vmesno presojo skladnosti z zahtevami EU Uredbe eIDAS za kvalificirane storitve zaupanja. SI-TRUST je tudi sodeloval pri pripravi nove zakonodaje za področje e-identifikacije in storitve zaupanja (ZEISZ), ki je trentno v vladni proceduri. V okviru SI-TRUST je bilo vzpostavljeno produkcijsko delovanje centralne rešitve za e-vročanje SI-CeV, V prvi fazi je storitev je na voljo vladnim službam, večini ministrstev, organom v sestavi ministrstev, upravnim enotam, centrom za socialno delo ter nekaterim drugim institucijam javne uprave. Gre za okrog 100 institucij, ki uporabljajo centralne elektronske evidence dokumentarnega gradiva (SPIS in Krpan), s katerimi upravlja MJU. Naštete institucije lahko državljanom dokumente vročajo v varne predale eUprave. Storitev SI-PASS je integrirana že v preko 30 različnih sistemov, podrobnosti so objavljene na spletni strani https://www.si-trust.gov.si/sl/si-pass/seznam-e-storitev-prikljucenih-na-sistem-si-pass/. SI-PASS podpira tudi prijavo za državljane drugih držav EU, skladno z E uredbo eIDAS. Ta seznam je trenutno sledeč: BE, CZ, DE, EE, ES, GB, HR, IT, LU, LV, NL, PT, SK, za potrebe testnih projektov pa so dodatno še 4 države. Izvajali smo tudi komplementarni projekt za čezmejno e-pooblaščanje SEMPER (iz mehanizma CEF). Pričele so se aktivnosti za pripravo smernic za uporabo SI-PASS, ki bi izboljšal prepoznavnosti in olajšal integracijo SI-PASS v storitvene portale (oblikovanje politike). Aktivnost je še v teku in še ni bila zaključena do konca l. 2020. V okviru te aktivnosti je bila predvidena izvedba hekatona, ki pa zaradi epidemije ni bila izvedena.  
Delno realizirano 01.01.2019 - 31.12.2019  Admin  22.04.2020  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31. 12. 2019: Državni center za storitve zaupanja SI-TRUST je z zunanjo presojo pridobil certifikate skladnosti delovanja z Uredbo eIDAS za kvalificirane storitve zaupanja. Pričel je z izdajo digitalnih potrdil za e-žige. Objavljene so bile prenovljene spletne strani SI-TRUST. Skupno je sedaj že okoli 30 sistemov javnega sektorja, ki dostop in elektronsko podpisovanje omogočajo preko SI-PASS. Sistemov, ki omogočajo dostop do svojih storitev preko SI-PASS tudi z mobilnim telefonom preko storitve smsPASS, je sedaj že okoli 15. Vozlišče SI-PEPS, ki omogoča čezmejno avtentikacijo skladno z eIDAS, je bilo integrirano v produkcijsko okolje držav: Nemčija, Italija, Hrvaška, Estonija in Španija. Za večjo varnost naših državljanov, ko poslujejo na elektronski način, smo v sodelovanju s Policijo usposobili referente na upravnih enotah za varnejše ugotavljanje istovetnosti oseb z osebnimi dokumenti in prepoznavo ponarejenih osebnih dokumentov. To prinaša večjo varnost za vsakršne postopke, ki zahtevajo osebno identifikacijo na podlagi osebnih dokumentov. Intenzivno smo delali tudi na pripravi nove zakonodaje za e-identifikacijo in storitve zaupanja, ki bo šla v prvi polovici leta 2020 v medresorsko usklajevanje in prinaša pomembne novosti na področju izdajanja elektronskih identitet. Sistem SI-CeV še vedno ni v produkcijskem delovanju. Prišlo je do zamude pri podpisu pogodbe za nadgradnje in vzdrževanje, aktivnosti za prehod v produkcijo pa so se pričele konec leta. Ker je v vmesnem času prišlo do spremembe zakonodaje, bo potrebno več napora za prilagoditev in nadgradnje.  
Delno realizirano 01.01.2018 - 31.12.2018  Admin  12.02.2019  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31. 12. 2018: Vzpostavljen je bil sistem smsPASS (aprila 2018), ki omogoča uporabo storitve za spletno prijavo in e-podpis SI-PASS s pomočjo mobilnega telefona. Sistem je zaenkrat aktiven na portalu e-Uprava. Vzpostavljeno je bilo vozlišče eIDAS, ki je integrirano v storitev SI-PASS in omogoča spletno prijavo uporabnikov iz drugih EU držav, skladno z zahtevami EU uredbe eIDAS. Zaključen je razvoj sistema e-vročanja SI-CeV in izvedeno je javno naročilo za vzdrževanje in nadgradnje sistema, kar je pogoj za prehod sistema v produkcijsko delovanje.  
Delno realizirano 01.01.2017 - 31.12.2017  Admin  20.02.2018  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31.12.2017: Centralna storitev za avtentikacijo »SI-CAS« je že več kot dve leti v produkcijskem delovanju, uspešno najprej integrirana v portal »eUprava«. Integrirana je tudi v nekatere druge sisteme, kot je »eVEM« in »EUGO«, »eMA« in druge. Pričakuje se velik porast teh sistemov v naslednjem letu, saj je septembra 2018 tudi zakonska zahteva EU (Uredba eIDAS). Sistem za centralni e-podpis »SI-CeS« je v produkcijskem delovanju od meseca maja 2017. Sistem je integriran v nekatere manjše aplikacije »eMA« ter aplikacije Uprave RS za pomorstvo. V teku so zaključna testiranja integracije »SI-CeS« v portal »eUprava« ter sistemov za e-vročanje »SI-CeV«. Sistem za e-vročanje »SI-CeV« je že pripravljen v produkcijski verziji, vendar terja še določene popravke pri integraciji v sistem »SPIS«. V teku je tudi njegova integracija z enim izmed komercialnih ponudnikov e-poštnih predalov, v naslednjem obdobju pa se pričakuje še integracija v druge tovrstne ponudnike. V teku je tudi povezovanje s sistemom e-vročanja, ki ga za potrebe sodstva izvaja Vrhovno sodišče RS. Uspešno smo zaključili tudi postavitev vstopne točke »AS4«, ki je pomembna z vidika čezmejnega e-vročanja. Uspešno smo izvedli tudi test povezljivost te točke s sistemom Evropske komisije.  
Delno realizirano 01.09.2016 - 31.12.2016  Admin  13.03.2017  Stanje izvajanja ukrepa na dan 31.12.2016: Centralna storitev za avtentikacijo SI-CAS je že več kot leto dni v produkcijskem delovanju, uspešno najprej integrirana v portal eUprava. Integrirana je tudi v nekatere druge sisteme, kot je eVEM in EUGO, eMA in druge. Pričakuje se velik porast teh sistemom v naslednjem obdobju, največ pa v letu 2018. Sistem za centralni e-podpis SI-CeS je v končnem testiranju, je pa utrpel zamude zaradi kadrovskih omejitev. Predviden prehod v produkcijo je v prvem četrtletju 2017. Sistem je že v začetni fazi integracije z eUpravo in e-Vročanjem SI-CeV. Sistem za e-vročanje SI-CeV je že pripravljen v produkcijski verziji, pred prehodom v produkcijo pa je potrebno integrirati rešitve SI-CeS, izvedena je bila tudi integracija v glavne predale institucij v SPIS. V teku je tudi povezovanje s sistemom e-vročanja, ki ga za potrebe sodstva izvaja Vrhovno sodišče.  
Delno realizirano 01.01.2016 - 30.04.2016  Admin  03.06.2016  Ni sprememb glede na prejšnje poročanje. 
Delno realizirano 01.09.2015 - 31.12.2015  Admin  12.02.2016  Realizirano v obsegu 10 %, pripravljen je zagonski elaborat projekta. 
Nerealizirano 01.05.2015 - 31.08.2015  Admin  28.12.2015